Curso web de web semántica y datos enlazados (empieza el 25 de mayo)

DESCRIPCIÓN DE CURSO

The goal of this MOOC is to introduce the theoretical and practical basis of the methodological and technological concepts involved in the generation and publication of vocabularies and data on the Web of Linked Data. Specifically, we will present: Semantic Web and Linked Data concepts, data representation languages, such as RDF and JSON-LD, methodologies and technologies to support the generation and publication of Linked Data, ontologies and vocabularies used, relevant data sources data such as DBpedia, and applications that make use of linked data.

Web technologies, including HTTP and HTML General knowledge about databases and query languages (e.g. SQL)

Para los que os interese profundizar en cosas como Wikidata (u otros servicios públicos de datos enlazados como la BNE e instituciones internacionales) me parece que estará muy bien. Me consta que alguno de los profes lleva chorrocientos años trabajando con web semántica.

Por lo pronto yo me apunto:

1 me gusta

Interesante. Muchas gracias.

1 me gusta

Este tema se cerró automáticamente 20 días después de la última publicación. No se permiten nuevas respuestas.