Factors that affect the physical science career interest of female students: Testing five common hypotheses


#1

There are many hypotheses regarding factors that may encourage female students to pursue careers in the physical sciences. Using multivariate matching methods on national data drawn from the Persistence Research in Science and Engineering (PRiSE) project (n 1⁄4 7505), we test the following five commonly held beliefs regarding what factors might impact females’ physical science career interest: (i) having a single-sex physics class, (ii) having a female physics teacher, (iii) having female scientist guest speakers in physics class, (iv) discussing the work of female scientists in physics class, and (v) discussing the underrepresentation of women in physics class. The effect of these experiences on physical science career interest is compared for female students who are matched on several factors, including prior science interests, prior mathematics interests, grades in science, grades in mathematics, and years of enrollment in high school physics. No significant effects are found for single-sex classes, female teachers, female scientist guest speakers, and discussing the work of female scientists. However, discussions about women’s underrepresentation have a significant positive effect.

(el énfasis es mío)
http://journals.aps.org/prper/pdf/10.1103/PhysRevSTPER.9.020115

Fuente: http://qz.com/585255/girls-dont-have-to-be-lured-into-science-science-has-to-stop-pushing-them-out/


#2

Al final es tirar balones fuera, por lo que he leído, el resultado siempre es externo, ya sea por el ambiente existente en esas ramas o los típicos estereotipos. Simplemente es una cuestión de gustos, que como cualquier comportamiento humano, tiene raíces en el ambiente social en la cual se desarrolla una persona y su biología.

Sinceramente, para mí, esto no es un drama, ya que como personas libres, están eligiendo un camino que mas les llena, las carreras no son fáciles, requieren sacrificio, no creo que nadie deba condicionar esa elección.

Aparte, una carrera STEM requiere compromiso con el campo que se estudia, si un estereotipo tira a alguien para atrás es que muy comprometido no estaba.

Lo que quiero transmitir es que dejemos que las personas (porque antes que cualquier género, es lo que somos, personas) decidan a que se quieren dedicar en su vida laboral.


#3

Por tu seguridad se ve que tienes más base de conocimiento que los estudiosos que trabajan en el tema.

¡Enhorabuena!


#4

Simplemente es una crítica al estudio, entendiendo que ramas como la antropología o la etología tienen algo que decir respecto a los factores intrínsecos que pueden determinar comportamientos a las personas, me parece una visión incompleta a la hora de realizar un estudio sobre el tema.

Para nada considero que esa sea la situación, aunque eso no me impide poner cuestionar dicho estudio. Tampoco deberíamos caer en el argumentum ad verecundiam.